HTML

Azt hittem lerúgom a fejét

Egy szakítás megélése II. meg egyéb állatságok egy egyszerű lány, egyszerű hétköznapjaiból. Avagy mi történik szakítás után, ha az exed egy kollégád. Avagy egy Agresszív Malacka blogja...

Friss topikok

Linkblog

Művelődjünk zeneügyileg! – Or’Sheet szerint

2008.09.08. 18:06 Or'Sheet

Vannak időszakok, amikor rátalálok egy régóta keresett zenére, vagy hallok egy újat, ami megtetszik, s akkor egy ideig agyon hallgatom őket. Vannak, amelyek örök kedvencek maradnak, de még ezek is sűrűn változtatják helyzetüket a Minden idők legnagyobb dalai Or’Sheet szerint listán. S persze vannak, amelyek beton biztosan őrzik helyüket, mint a The Sound Of Silence a Simon & Garfunkeltől.

Most viszont nézzük, mivel gyarapítsuk zenei műveltségünket! Az alábbiak között vannak újonnan megtalált, és újonnan meghallott dalok, illetve vannak, amelyeket már régebben találtam, de még mindig újra és újra lejátszom magamnak. Mert fülbemászó, mert magával ragadó, mert semmi másra nem tudok úgy elszárnyalni az álmaimmal, mint ezekre a nótákra.
Íme:
Csík zenekar & Lovasi András – Csillag vagy fecske
Abszolúte új szerzemény, először azokban a napokban hallottam, amikor Tesóm esküvőjére készültünk, s valahol ez szólt a rádióban. Aztán Horvátországban erre a számra (is) rúgtunk be páran kegyetlenül. Most már akkora kedvenc, hogy még a telefonom is ezzel a dallal csörög. ráadásul ennek köszönhetően rákaptam - ez itt a reklám helye - az MR2 Petőfire, ami ma Magyarország legigényesebb adója.
Escobar Feat. Heather Nova – Someone New
2002-ből visszamaradt dal, amit évekkel ezelőtt töltöttem le a gépre, viszont alig egy éve fedeztem fel, hogy te-jó-ég-mekkora-dal-ez. Nagy. Amikor hallgatom olyan érzésem van, egy hatalmas szakadék szélén állok, egy gyönyörű erdőben, s onnan ordítom, igen ez az, élni jó és érdemes, s bármennyire is nem annak tűnik sokszor, a világ igenis szép lehet. Arról nem beszélve, hogy egyértelműen ott áll VALAKI melletted, aki miatt ezt érzed. (Vonatkoztassunk most el bizonyos személyektől, itt most magáról a „fogalomról” van szó. Még akkor is, ha ezt a számot pont akkor kaptam fel, amikor teljes szétcsúszásban ott álltam januárban, s értetlenkedve fogadtam azt, amig máig nem értek. Vagy nem akarok megérteni.)
Travis – My Eyes
Ez is új kedvenc, annyira, hogy múlt héten hallottam először a rádióban. Azóta megszereztem, s naponta kb. harmincszor hallgatom meg. Ismét egy olyan dal, ami mosolyt csal az arcomra, s szinte érzem, ahogy jókedvemben magamhoz ölelem a világot. Ahol minden szép és jó, s minden kerek.
Egyébként Travis-től (máig nem tudom, hogy ez most egy énekes vagy együttes, s lusta vagyok utána nézni) nem ez az egyetlen kedvenc. Ott van még a 2001-es Sing című dal, amit szintén véletlenül töltöttem le évekkel utána, s rájöttem, ezt a zenét mennyire szerettem a rádióban. Na meg a Reoffender, amit a One Tree Hill sorozatban kedveltem meg. Az is egy hatalmas dal.
Pétery Bori & Love Band – Hajolj bele a hajamba
Ez se nagyon új, csak idei sláger. Tipikus bulizós – tombolós – berúgós dal, aminek iszonyat fülbemászó a dallama. Legszívesebben, amikor csak meghallom, el kezdeném ordítani, hogy Nézz mélyen a szemembe, tedd a kezed a farzsebembe/ Hajolj bele a hajamba, dúdold velem, hogy labamba!
Jason Mraz – I’m Yours
Idei dal, rádiót hallgatva „bukkantam rá”. Ismét egy olyan dal, ami számomra nem szerelmes érzelmeket képvisel, nem nagy szavakat, s érzelmeket, hanem csupán a jókedvet, a bulikat, a barátokkal való együttlétet. Azt, hogy fiatal vagyok, hogy most élek, most vagyok szabad.
Jeff Buckley – Halleluja
Ha erre most valaki a Shrek-kel jön, akkor … Na mindegy, nem amiatt lett nagy kedvenc. Nagyon jó ez a szám, s a többféle feldolgozás közöl megtaláltam a Best Of – ot. Azaz ezt. Nagyon szép, ráadásul most már emlékem is fűződik hozzá, hiszen nővéremék esküvőjén ez a dal szólt az aláírás, gyűrű felhúzás procedúrája alatt.
(Egyébként a Nyomtalanul első évadának utolsó részében hallottam először. Amikor is ez a sorozat egy életre örök kedvenc lett.) Jelen esetben nem a klippet linkelem be.
Danny Elfman – The Little Things (Wanted OST)
Wanted c. filmben hallottam, s maga a film, mit ne mondjak, nem gyakorolt rám nagy hatást, a zenéje annál inkább. Ezt a dalt amúgy is jó meghallgatni, de ha épp nehéz kedvemben vagyok, akkor még inkább tökéletes.
Mókus és a 40+ - Dunántúli Sláger
Ismét egy magyar nóta az MR2 Petőfi jóvoltából. Ami miatt most folyton a Petőfit hallgatom autóban, munkahelyen, ugyanis még nem sikerült megszereznem. A dalt egyébként a Magyar Dal Napjára Presser Gábor, Novák Péter, Török Feri, Szirtes Edina, s egyéb általam nem ismert zenészek énekelték föl, s mondhatnom remekül sikerült. (Az eredetije talán Amorf Ördögök, bár erről nem vagyok százszázalékosan meggyőződve.)
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szappanoperamagyarmodra.blog.hu/api/trackback/id/tr91654278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása